Filmrecension Möt: Dave

Genre : fiktion / komedi
Regissör : Brian Robbins
Cast : Eddie Murphy, Elizabeth Banks, Gabriel Union, Juda Friedlander, Ed Helms, Brandon Molale, Paul Scheer, Ivet Nicole Brown
Land : USA
År : 2008
Budget : $ 100,000,000

Ett team av miniatyr främlingar hanterar ett rymdskepp som har en mänsklig form. Att försöka rädda sin planet, utsändare utsätts för ett nytt problem, eftersom deras "skepp" blir kär i en jordisk kvinna.

De senaste åren har blivit en komplett besvikelse för den en gång populära komikern Eddie Murphy. Förra årets "Dodge Norbit" bekräftas. Till åskådarna var den charmiga och roliga skådespelaren först och främst ihågkommen av klasskomikerna: "Polisen från Beverly Hills", "Trip to America", "Nutty Professor" och "Doctor Doolittle". Att säga det här om "Meet Dave" är inte nödvändigt. Den nya filmen från Murphy visade sig vara en vanlig film för familjevisning.

Samlingen var inte så mycket, även om ideen själv förtjänar uppmärksamhet. Angry Lilliputians från en annan planet kommer till jorden i form av ett original rymdskepp med oväntade intentioner. Utlänningarna vill hitta en sond som är borttappad på vår planet och använda den för att suga världen Ocean för att extrahera allt salt - den nödvändiga energikällan. Det mest intressanta är att det här skeppet är Dave (Eddie Murphy), en robotman, som i sitt huvud sitter för ett stort team av utlänningar. Helt komiska är de ögonblick då "Dave" försöker lära känna jordens tullar, särskilt New York och dess invånare. För små nykomlingar blir Dave en säker gömställe. Även när han träffas av en bil står Dave upp och fortsätter. Lilliputernas insidliga planer är inte så lätt att inse i den moderna världen. Hela anledningen är den lilla pojken Josh och hans mamma Jean (Elizabeth Banks), vilket gör att Dave påminner oss om mänskligheten, känslor och glädje i livet. Läckliga situationer ger ibland upphov till komiska situationer, och sedan måste utlänningarna i Daves sinne vridas till fullo. För de utomjordiska "invaderarna" är jordens vänlighet som en bult från det blå. Situationen går ur kontroll när en slags kontrollerad robot faller huvudet över klackar i kärlek till Jeans vackra dugout, helt och hållet glömmer uppdraget.

Trots det franklysta barns skript finns det också episoder i filmerna som tydligt föll på plats. Kommer inte vuxnas känslor att väckas av skott från Frank Capras svartvita film "This Beautiful Life", där utlänningar först lär sig om känslor och känslor. Skaparna strävade noggrant med uppfinningarna av vårt århundrade - Google, MySpace och den hemska Britney Spears. Sådana försök att väcka tittarens intresse är inte dåliga, men den överdrivna betoningen på Murphys hjälte ger en känsla av mättnad och tristess. Naturligtvis, "Meet: Dave" är filmen av en skådespelare, den enda stjärnan på uppsättningen.

Eddie Murphy har inte förlorat sin talang ännu, men det är uppenbart att elden i hans ögon har bleknat. Det finns inga mer ljusa roller, när varje rörelse, gest eller fras provocerade publikens skratt och huvudpersonens utbrott från "Journey to America" ​​fortfarande är underhållande och med rätta förblir en av de bästa i filmen. Du borde hylla komikern - de ursprungliga skämtna inte observerats, men det finns ingen vulgaritet och "toalett" humor.

Filmen om den främling Dave är först och främst riktad till barn, och Eddie Murphy kommer att roa dem med sina äventyr mer än en gång.

okino.org